Selasa, 1 Januari 2008

Pepatah 2008



Sebenarnya malam tahun baru malam tadi, aku dah taip panjang lebar mengenai coretan peristiwa 2007, cewahhh..tapi menjelang pagi semuanya hilang,mungkin sebab disconnected. Anyway tidak mengapalah,terlajak perahu boleh diundur, terlupa nak save boleh taip balik,hehe..entah apa-apa pepatah aku ni..

Tahun 2008 menjelma, tidak seperti kebanyakkan orang yang berazam sebelum tahun baru, aku baru bersusah payah nak memerah otak memikirkan azam yang logik untuk tahun ini. Setelah berhempas pulas berfikir, finally i came out with all of these resolutions below :


Kerjaya

Aku berazam :

1. untuk memantapkan teori pembelajaran dan pengajaran aku,hehe

2. nak menjadi cikgu yang digeruni oleh murid dan dihormati oleh masyarakat (maklumlah, baru pindah sekolah baru...)

3. nak meningkatkan prestasi kerja pada tahap cemerlang.

4. to improve my english language (jangan terkejut lepas ini aku taip in english,hehe)


Personal

Aku berazam :

1. GEMPUR RADIX!!

2. membuka stokis HPA pertama di Segamat + kedai fotostat (kat Segamat ni mahal betul, adeke caj 20 sen untuk fotostat atas bawah, tak logik!!)

3. err, cadang nak buka warehouse, tapi still in consideration

4. estimated income 5k per month.

5. nak perbanyak sembahyang berjemaah.

6. nak didik anak bini bertakwa, erkk..

7. bla..bla..bla


Rasanya cukup kot untuk tahun ini, nanti taip banyak-banyak, tapi hampehh..bak kata pepatah hangat-hangat, taik anak aku jer..hehe. Apa-apa pun aku doakan yang terbaik untuk diri aku, family aku, saudara mara aku, kengkawan aku, rakyat malaysia, umat muslimin dan penduduk bumi.

1 ulasan:

nsms berkata...

yang penting persistent.hopefully kita punya lebih semnagat cekal dan fight against angat2 taik ayam.