Khamis, 31 Disember 2009

2010

2009 telah meninggalkan kita, bak lagu Pergi Tak Kembali yang pergi bersama-sama dengan penyanyinya sekali. Pelbagai pahit manis diharungi sepanjang 2009, dan syukur alhamdulillah kerana aku masih dilindungi dari malapetaka, bala bencana, wabak penyakit, kemalangan jalan raya, penyakit2 kronik, kemiskinan, kepapaan, kesedihan dan sebagainya. Aku berdoa dan berharap agar aku dan keluargaku akan dipanjangkan umur dan dilindungi sepanjang tahun 2010 ini.
Melihat kembali rentetan perjalanan hidupku tahun 2009, masih ada azam yang belum tertunai. Jadi sempena 2010 ini aku ingin memperbaharui azam dan lebih gigih untuk mencapainya. Walaupun terlewat, aku akan menyenaraikan semula azam yang baru sebagai penanda aras KPI untuk diri sendiri. Bak kata William Wallace dalam Braveheart "Every men dies, but not every men really lives".

Tiada ulasan: